Tall Ships
Brik
La Grace
- Verhaal
- Feiten
- Vergelijkbare schepen
Verhaal
La Grace
Replica van de avontuurlijke La Grace uit de 18e eeuw
Deze replica van een historisch Tall Ship uit de 18e eeuw, bezeilt de Zeven Zeeën net als het originele schip met dezelfde naam dat 300 jaar geleden deed. Het doel is om allen die interesse hebben met een historisch schip te zeilen, deze kans te bieden.
Ze werd gebouwd tussen 2008 en 2010 door een groep vrijwilligers vanuit Tsjechië en Slowakije, op een Egyptische scheepswerf in Suez met traditionele middelen. De Brik werd ontworpen door haar eigenaars (Josef Dvorsky en Daniel Rosecky), naar de technische tekeningen die in 1768 werden gepubliceerd in Zweden.
Volgens historische bronnen stond de oorspronkelijke ‘La Grace’ onder commando van de eerste Tsjechische kapitein Augustin Herrman, die o.a. in dienst was bij de Hollandse VOC. Nadat hij hier vertrokken was voer hij vele jaren op het schip ‘La Grace’. Het naar verhouding kleine en kwetsbare schip bracht echter veel prijsgeld binnen in Nieuw Amsterdam, wat zij veroverde op Spaanse galjoenen in het Caraïbisch gebied. Hermann werd één van de bestuurders naast Peter Stuyvesant, die Nieuw Amsterdam naar een nieuwe toekomst leidde.
De La Grace is 23,7 meter lang, heeft een diepgang van 2,8 meter en komt uit Tsjechië.
Gallerij
1 Foto's
Feiten
La Grace
Brik
Type
Tsjechië
Vlag
Praag
Thuishaven
6.06
Breedte
25
Hoogte
23.7
Lengte
364
Zeil oppervlak
000
Passagiers
2008-2010
Bouwjaar
Bezoek aan sail amsterdam
Tall Ships
Brik
La Grace
- Verhaal
- Gallerij
- Feiten
- Vergelijkbare schepen